Customer service
Order
How can I order?
Ordering in the Ecowings webshop is very simple. Our order process consists of a number of clear steps. Your order only becomes final after you have confirmed the order. You can adjust everything to your liking before you confirm your order.
Can I also order by phone?
Yes, that’s possible. Would you prefer not to order via the internet? Or do you want advice or do you have a question? Then call us on number +31 651077126. We like to help you.
Can I still cancel or change my order?
If you want to change or cancel your order, please contact us as soon as possible. You can reach us at number +31 651077126.
Payment
What payment methods are available?
You can pay for your order in different ways. We currently offer the following payment methods:
- Ideal
- PayPal
- Klarna Pay Afterwards
- Credit card
- Apple Pay
- Various gift cards (Ohmygood, Fair Fashion Gift card, Sustainable Fashion Gift Card)
How can I redeem a Sustainable Fashion Gift Card?
You can redeem a gift voucher from Sustainable Fashion Gift Card in the last step of the order. If you choose Gift Cards as a payment option, the message appears that you can enter your code in the next screen. If you then click on ‘Place order’, the screen will appear where you can select the gift card.
Choose the option ‘Sustainable Fashion Gift Card’ here.
In the next screen you can then enter the code of your gift card.
For more information about the Sustainable Fashion Gift Card, see their website.
How can I redeem a Ohmygood gift card?
You can redeem a gift voucher from Ohmygood in the last step of the order. If you choose Gift Cards as a payment option, the message appears that you can enter your code in the next screen. If you then click on ‘Place order’, the screen will appear where you can select the gift card.
Choose the option ‘ohmygood’.
For more information about the Ohmygood Gift Card, see their website.
How can I pay with a Fair Fashion Giftcard?
You can enter the code of the Fair Fashion Giftcard in the discount code box on the overview page of the shopping cart.
For more information about the conditions, please visit the page of the Fair Fashion Giftcard.
Shipment
Wat is de levertijd?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 14:00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Over het algemeen leveren we binnen 1-3 werkdagen. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Hoe worden de producten verstuurd?
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van Post.nl. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Kan ik de bestelling volgen?
Wij versturen al onze bestellingen met een Track & Trace code. Daarmee kunt u zelf de zending volgen en eventueel de levering aanpassen.
Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten voor Nederland bedragen:
€3,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen
€ 5,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-
Wat zijn de verzendkosten voor België, Luxemburg en Duitsland?
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten voor België, Luxemburg en Duitsland bedragen:
€ 9,00 voor bestellingen onder de € 100,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 100,-
Wat zijn de verzendkosten voor overige Europese landen?
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten voor alle Europese landen, m.u.v. Nederland, België, Luxemburg en Duitsland, bedragen € 15,00.
Return
Kan ik het product terugsturen?
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@ecowings.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Kan ik het product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@ecowings.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.
Moet ik de verzendkosten voor het terugsturen zelf betalen?
Verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor uw eigen rekening. Maar als u hebt betaald met PayPal dan kunt u daar de retour-zendkosten terugvragen. Zie hiervoor: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns/general-conditions
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Waranty
Wanneer heb ik recht op garantie?
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen zes maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Hoe meld ik een klacht?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten zo spoedig mogelijk bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ecowings.nl. Graag zoveel mogelijk voorzien van foto’s.