, ,

Dropshipping

Dropshipping

1. Wat wordt bedoeld met dropshipping?

Iemand koopt een Ecowings -product in de webshop van PARTNER. De verzending van het product naar de klant gebeurt door Ecowings. PARTNER doet de facturatie naar de klant.

Let op: Dropshipping is NIET hetzelfde als affiliate marketing. Het verschil is dat er bij dropshipping gebruikt wordt gemaakt van een EIGEN webshop. De webshop positioneert zichzelf ook als bedrijf, en de klanten plaatsen hun bestelling bij de webshop,

2. Voordelen dropshipping

Voordelen voor PARTNER:

  • Geen voorraad aanhouden
  • Vergroten aanbod webshop
  • Geen pakketjes hoeven versturen.
  • Geen financieel risico.

Voordelen voor Ecowings:

  • Vergroten naamsbekendheid en afzetmarkt
  • Gebruik maken van de marketingcampagnes van een andere webshop

 

3. Wie doet wat?

Ecowings  zorgt voor:

  • Het laten produceren & invoeren van de producten, en het bijhouden van de voorraad.
  • Het verzenden van de bestelling naar de klant in een neutrale verpakking, vergezeld van een print-out van de afleverbon van PARTNER.
  • Afhandeling van de retour gestuurde producten.

PARTNER zorgt voor:

  • Het opnemen van de producten in de webshop, inclusief het aanmaken van product pagina’s en product omschrijvingen.
  • Het opnemen van deze producten in marketingcampagnes.
  • Het informeren van Ecowings over binnengekomen orders en retouren.
  • Versturing van bestelbevestiging naar de klant.
  • Versturing van een afleverkbon naar Ecowings.
  • Het zijn van 1e aanspreekpunt voor de klant met betrekking tot evt. retouren en vragen.

 

4. Vergoeding

PARTNER betaalt aan Ecowings de wholesale-prijs + 10%, en een vergoeding van de verzendkosten (voor een pakket is dat € 5,85, een brievenbuspakket kost € 4,-). Deze bedragen zijn excl. btw.

 

5. Verloop van het bestelproces

  • Een klant van PARTNER plaatst de bestelling op www.PARTNER.com
  • PARTNER geeft dit z.s.m. via e-mail door aan Ecowings. PARTNER hanteert in  de webshop voor de producten dezelfde leveringstermijn als Ecowings (1-3 werkdagen).
  • PARTNER maakt een afleverbon voor de klant met daarop de verzendgegevens van de klant en het bestelde product en stuurt die per email naar Ecowings.
  • Ecowings zorgt voor verzending van de bestelling aan de klant in een neutrale verpakking en stuurt een printout van de afleverbon mee.
  • Ecowings informeert PARTNER over de verzending.
  • PARTNER informeert de klant over de verzending.

 

6. Voorraad

Ecowings zorgt ervoor dat de voorraad wordt bijgehouden. Ingeval een product bijna op is, niet meer leverbaar, of ingeval er andere voorraadissues zijn, dan laat Ecowings dit tijdig aan PARTNER weten zodat PARTNER dit in haar webshop kan aanpassen .

 

7. Klantenservice

PARTNER is het eerste aanspreekpunt om vragen van klanten te beantwoorden.

 

8. Retouren

Klanten dienen altijd eerst contact op te nemen met PARTNER als ze iets retour willen sturen. Voor retouren van Ecowings-producten zal PARTNER het adres van Ecowings doorgeven. PARTNER informeert Ecowings zodra een dergelijke situatie zich voordoet.

Retouren na afzien van koop door klant: Op basis van de wet heeft de klant minimaal 14 dagen recht op bedenktijd.  Mocht de klant binnen deze termijn afzien van de koop, dan dient de klant de bestelling in originele staat terug te sturen. Na ontvangst van de bestelling in originele staat, zal Ecowings PARTNER hierover informeren. PARTNER restitueert het bedrag aan de klant (incl. verzendkosten als het de volledige bestelling betreft), en Ecowings crediteert/restitueert de factuur aan PARTNER.

Retouren i.v.m. een fout in het bestelproces: Ingeval aantoonbaar is dat de retourzending het gevolg is van een fout bij PARTNER en/of Ecowings, dan zal het gehele bedrag van de factuur (incl. verzendkosten) aan de klant worden gerestitueerd. Ecowings crediteert/restitueert de factuur aan PARTNER (incl. verzend­kosten).

Retouren i.v.m. een defect product: In het geval dat de klant meldt dat het product defect is, zal per geval de oorzaak worden bekeken en hoe hiermee moet worden omgegaan. Enkele voorbeeldsituaties:

  • Beschadigd door post – klachtafhandeling door Ecowings bij Post.nl – klant krijgt nieuw product of geld terug.
  • Claim o.b.v. verwachte levensduur / garantie – klachtafhandeling door Ecowings – als terecht, klant krijgt nieuw product of geld terug.
  • Beschadigd door fout klant – product wordt niet teruggenomen .

In het geval dat de claim van de klant gerechtvaardigd is (i.o.m. Ecowings en PARTNER) en de klant wil het geld terug, dan zal het gehele bedrag van de factuur (incl. verzendkosten) aan de klant worden gerestitueerd door PARTNER. Ecowings crediteert/restitueert de factuur aan PARTNER (incl. de verzendkosten).

 

9. Betalingen

Ecowings factureert alle bestellingen van PARTNER in een betreffende maand in 1x via een maandfactuur over die maand (laatste dag van de maand). PARTNER betaalt deze factuur per omgaande (binnen 3 dagen).

 

10. Vakanties, feestdagen e.d.

Ingeval Ecowings of PARTNER op vakantie gaat of er andere omstandigheden zijn die gevolgen hebben voor het bestel- en/of leveringsproces, dan zal de andere partij zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte worden gesteld en zal er samen naar een oplossing worden gezocht (voor zover dit nodig is).

 

11. Aanbiedingen en prijsaanpassingen

Ecowings en PARTNER houden elkaar op de hoogte van eventuele aanbiedingsacties die in de webshops gevoerd worden.

 

12. Evaluatie

Na 3 maanden zullen Ecowings en PARTNER bovenstaande evalueren. In overleg kan de evaluatieperiode worden verlengd.

 

13. Beëindiging

Ingeval na de 1e evaluatie, Ecowings of PARTNER wil stoppen met dropshipping dan moet hij de ander daarvan minimaal een week van tevoren op de hoogte stellen.

 

 

Wil je dropshipping partner worden van Ecowings? Neem dan contact met ons op.

Het contract kun je alvast hier downloaden.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *