Eind goed al goed

Je hebt soms van die klanten die veel tijd kosten maar dan uiteindelijk ook zoveel opleveren! En dat bedoel ik niet in financiële zin, maar in voldoening.

Een tijdje geleden bestelde een Duitse dame een Black Tiger rugzak in de webshop. Na 2 dagen kreeg ik een reactie dat ze niet zo blij was want er liep een blauwe streep over het rubber en dat vond ze niet mooi. Ze had hem gekocht als kado voor haar zoon en ze was er zeker van dat hij hem ook niet mooi zou vinden. Ik legde haar uit dat dat in het materiaal zelf zit. De tassen zijn immers gemaakt van oude autobanden en in sommige banden zitten blauwe, rode of gele markeringen. Bij sommige producten zit zelfs nog de plakker van een reparatie. Ik vind dat zelf juist leuk! Daarmee is het juist goed zichtbaar dat het van een echte oude autoband gemaakt is. Maar smaken verschillen nou eenmaal en het is logisch dat niet iedereen zo’n opvallende markering leuk vindt.

We kwamen op het compromis dat ik haar (met wat korting) een tweede tas zou sturen en dat ze die eerste tas aan iemand anders kado zou doen. Daarmee bespaarden we het terugsturen van de tas. Deze tweede tas had ik met zorg voor haar uitgekozen: egaal zwart rubber zonder enige markering. Ze was er erg blij mee, vertelde ze me weer per email.

Na de kerst kreeg ik bericht dat haar zoon de tas met de markering juist wel leuk vond! Ze was er zo opgetogen van dat ze meteen nog een tas ging bestellen, maar dit keer de goedkope rugzak: de Rozer Pack. Na 2 dagen kreeg ik weer een reactie: die tas vond ze toch echt een stuk minder mooi dan de Black Tiger! Natuurlijk niet zo vreemd, want de tassen schelen de helft in prijs. De tassen zijn allebei met de hand gemaakt maar de Black Tiger heeft veel meer vakken, interne verstevigingen, etc. De Rozer Pack voldoet prima als schooltas, maar de Black Tiger is een luxere tas voor zakelijke professionals.

We kwamen weer op een compromis uit en ik stuurde haar een vierde tas op, weer een prachtige Black Tiger, ditmaal met zwarte ritsen.

Een paar dagen later zet er een brief in de post, van mijn Duitse klant, met daarin een handgemaakte ets en een hele hartelijk brief om ons te bedanken en succes te wensen met Ecowings en onze missie. Ik heb het ingelijst en staat nu te schitteren in mijn vensterbank.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *